Fängelse och kroppsvisitation

Idag är det en efterläntad söndag. Äntligen äntligen ska jag få gå på bio med min älskade vän Gräs. Som vi har skjutit upp denna rendez vous många gånger. Gräs börjar snart tro att jag dissar honom.
Fattas bara att han ringer återbud idag. Då dör jag.
Vi ska ta tåget in till Lund. Hänga på Gräddhyllan, kika in på Ebbas skafferi, snurra runt bland löven och sen, sen värmer vi våra frusna tår i biosalongen.
Paulo Coleho, ja det är sant, jag har läst alla hans böcker som finns på svenska. Samt några fler. Han har skrivit en bok som nu blivit film. Otroligt spännande. Den ska vi se i kväll.

 

När jag sen cyklar hem från stationen kommer det vara mörkt som i helvetet själv och kallt som i en isbjörns rövhål. Hoppas jag hittar hem genom skogen. Lampan på cykeln är trasig. Snuten kommer säkert jaga mig med blåljus.

Fördelen med det: kommer hem snabbt och blåljusen lyser upp skogen.

Nackdelen: jag får böter och utskällning av snuten. Kanske till och med åka i finkan. Fast fördelen med det är att jag kanske får kroppsvisitation av en snygg polis.

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0