Aj tåwk rijli guud inglish, jes aj rijli dio

Jorå jag kan inte klaga på dagens utgång. Bakad potatis på grafitti. Latte + kladdkaka på gräddhyllan. Ett glas rött på en pub jag redan glömt namnet på och BIO utan popcorn.

Lund var kallt och blåsigt men fy faen vad jag har garvat. Vissa saker går tyvärr inte att återberätta, det blir bara katastrof. Budksapet går fram ändå va, jag har haft det kul. Jag har skrattat tre gånger tills tårarna sprutade.
En tjej på tåget hem med rosa hår och hatt skrattade oxå. Hon bara hörde min förklaring på en glas jag åt en gång för 13 års sedan innan jag tog 21:09 tåget till Amsterdam. Glassen var så HÄÄÄÄÄR stor.

Filmen. Den var bra. Givetvis satt jag och jämförde med boken. Eller försökte mest minnas boken. Filmen var vacker och snyggt filmad och jag ör faktiskt impad av Buffy...eller förlåt Michelle Gellar. Men shit vad smal hon är. Människan behöver äta mat. Trodde man tjänade dinero i Hollywood.
Plötsligt i filmen spelades en svensk låt. Trodde att det var reklamavbrott men ikke. Lisa Ekdal lallade på. Vi sjöng me så klart!

Jag får bjuda godnatt här mina kära läsare!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0